Pylon cenowy, sklep, lokalizacja i nie tylko – co warto wiedzieć przed założeniem stacji paliw?

Chcesz założyć stację paliw? W takim razie musisz pamiętać o kilku ważnych rzeczach, dzięki którym założenie własnej stacji nie przysporzy Ci problemów.

Najpierw „praca papierkowa”

Aby stacja paliw działała, należy otrzymać na nią koncesję w zakresie obrotu paliwami ciekłymi. Oprócz tego należy spełnić też wymagania dotyczące lokalizacji oraz te związane z bezpieczeństwem obrotu i ochroną środowiska. Oprócz tego będziesz musiał/musiała przygotować wszystko, co jest niezbędne do założenia firmy – ZUS, kasa fiskalna, RODO itd. 

Dopiero potem można zająć się sferą wizualną stacji paliw, czyli takimi rzeczami jak pylon cenowy, wiata, otoki.

Spójność i jeszcze raz spójność

Wyposażenie stacji paliw to nie lada wyzwanie. W końcu trzeba zaprojektować ją tak, by przyciągała do siebie klientów zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz.  Wbrew pozorom wygląd ma bardzo duże znaczenie. 

Dobrze zaprojektowany pylon cenowy (który odgrywa znaczącą rolę, podczas wyboru stacji paliw), estetyczne otoki, wyraziste wyświetlacze, czytelna reklama i przede wszystkim spójna identyfikacja wizualna na każdej stacji (jeśli planujesz otworzyć ich kilka), to coś, czego nie można pomijać! 

stacja paliw

Spójność oraz kolorystyka stacji paliw to jedna z najważniejszych rzeczy

Oprócz tego warto też zwrócić uwagę na dobór odpowiedniej kolorystyki. Zielona, fioletowa, niebieska, a może złota lub srebrna? To wszystko ma znaczenie i wpływ na to, jakich klientów przyciągasz. 

Pomyśl sobie – czy zatrzymałbyś/zatrzymałabyś się na stacji, która jest pozbawiona oznakowania i zamiast witać, tylko straszy klientów? Odpowiedź jest prosta: nie! 

Niestety taka jest rzeczywistość większości prywatnych stacji paliw. Zniechęcają swoim wyglądem, bo właściciele nie dbają o dobry design. Dlatego spójny branding oraz wysoka jakość towarów i usług, to coś, na co powinieneś/powinnaś zwrócić uwagę od razu po wypełnieniu niezbędnej papierologii. 

Wnętrze też ma znaczenie

Stacja paliw to nie tylko tankowanie samochodów. To miejsce, które najczęściej jest otwarte 24 godziny na dobę i spełnia funkcję odpoczynku po podróży. Klient, który korzysta ze stacji benzynowej, chce móc kupić najpotrzebniejsze produkty spożywcze na drogę, skorzystać z toalety (w tym i z przewijaka dla dzieci), kupić akcesoria motoryzacyjne czy wyczyścić swoje auto. 

Oprócz tego stacje są też pierwszą myślą okolicznych mieszkańców, podczas zakazu handlu, gdy w pobliżu nie ma żadnego sklepu. Można na nich kupić napoje alkoholowe takie jak np. piwo. Dlatego warto mieć na uwadze wszystkie te rzeczy, jeśli chcesz otworzyć własny biznes. Stacja paliw rządzi się swoimi prawami i jest bardziej wymagająca niż otwarcie np. osiedlowego sklepiku, 

Jak się w tym wszystkim nie pogubić?

No właśnie. Jak zacząć? Przed całym procesem zakładania stacji paliw potrzebna jest dogłębna analiza rynku i konkurencji. Jak sobie radzą prywatne sieci, a jak wielkie franczyzy? Warto się im przyjrzeć i wysnuć odpowiednie wnioski. 

Co w wypadku designu stacji? Wybieraj tylko sprawdzonych, zaufanych producentów, którzy mają doświadczenie w brandingach stacji paliw. Masz wtedy gwarancję wysokiej jakości oraz najlepszych materiałów, które zostaną wykorzystane do produkcji elementów na Twojej stacji paliw. Możesz też zawsze korzystać z profesjonalnego doradztwa w zakresie realizacji Twojego zlecenia. 

Redakcja casadi.pl