Czy warto stosować superokazje cenowe?

Wielu przedsiębiorców stawia na liczne okazje cenowe w swoich sklepach – zwłaszcza tych w internecie. Z licznych badań wynika, iż ponad 80 procent konsumentów dokonując zakupu, kieruje się przede wszystkim cenami produktów. W przypadku prowadzenia biznesu w sieci najlepiej będzie organizować super okazje cenowe i w ten sposób przywiązywać do swojego sklepu konsumentów oraz zdobywać nowych klientów. Należy pamiętać o tym, że jednorazowy klient, który zachęcony jest wyprzedażą, stał się również klientem długofalowym. Z tego powodu kluczowy będzie dobór przecenionego towaru, który powinien być atrakcyjny i korzystny cenowo dla klienta. Bez wątpienia kuszenie cenami wymaga przede wszystkim obrania przemyślanej strategii, monitoringu konkurencji, pomysłu oraz pewne wiedzy.

Dlaczego warto stosować promocje?

Wiele przedsiębiorców sprzedaje swoje towary w internecie na wszelakich platformach bądź na własnych witrynach internetowych. Każdego dnia prowadzana jest walka z cenami, a dzięki dobrej obsłudze konsumenta można zyskać o wiele więcej kupujących w swoim sklepie. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że obniżka cen produktów, promocje oraz wyprzedaże to zabiegi, które mają na celu wywołać określony efekt. Jeżeli chce się zwiększyć bazę klientów, mieć większy udział na rynku czy wypromować nowy produkt, to warto będzie postawić na super okazje cenowe.

Promocje warto także stosować w przypadku chęci pozbycia się części zalegającego towaru z magazynu, zbudowania wizerunku sklepu oraz podniesienia sprzedaży poza sezonem. Warto podkreślić, że promocje cenowe dobrze będzie oferować w chwili, gdy sami będzie kupować towar w dobrych cenach. Jeśli dystrybutor proponuje klientom rabat od większej ilości, to warto jest rozważyć jednorazowy zakup oraz sprzedaż z korzystnym dla kupujących rabatem cenowym danego produktu. Wiele prawdopodobne, że w takim przypadku można liczyć na to, iż zadowolony z transakcji klient doda do swego koszyka następne pozycje i wróci ponownie.

Jak najlepiej ustalać ceny w czasie wyprzedaży?

Na takie pytanie ciężko jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko będzie zależało od branży, ceny zakupu towaru, marży, a także cen konkurencji. Należy pamiętać, że podstawą dobrze poprowadzonej wyprzedaży będzie przede wszystkim poznanie cen, które nadaje rynek. Trzeba też wspomnieć o tym, że poza poznaniem wartości ustalanych przez branżę, warto także przeprowadzić pewne kalkulacje, na jakiej cenie promocyjnej przebiegać będzie nasza granica opłacalności super okazji cenowych.

Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że monitoring oraz analiza konkurencji będzie w tym przypadku podstawą. Najważniejsze jest to, by w czasie naszej promocji ceny konkurencji nie były zbyt niskie, ponieważ w takim przypadku kampania może zostać niezauważona przez konsumentów. Warto podkreślić, że wielu klientów przyzwyczaja się do promocji. Jeśli chce się świadomie przywiązać do swojego sklepu nowych bądź obecnych klientów, to najlepiej będzie rozważyć wprowadzenie specjalnej zakładki dotyczącej promocji w e-sklepie.

Warto pamiętać o tym, że towar promocyjny powinien rotować odpowiednio często, by nie znudził się kupującym oraz, aby podtrzymać wrażenie okazyjności danego zakupu w niższych cenach. Według szacunków, w zakładce Promocje powinno znajdować się od dwóch do pięciu procent produktów, które zostały obniżone cenowo. Stosowanie super okazji cenowych może bardzo pozytywnie wpłynąć na liczbę sprzedawanych produktów w danym sklepie. Jest to również dobry chwyt marketingowy.

Artykuł powstał we współpracy z https://primado.pl/

Redakcja casadi.pl